Vozači koji nisu zamenili stare papirne vozačke dozvole, a ne upravljaju vozilom, neće biti kažnjavani i oni zamenu mogu da završe u narednom periodu bez ikakvih posledica, rekao za RTS Aleksandar Radenković iz Uprave saobraćajne policije. Za vozače koji se u saobraćaju zateknu sa papirnom vozačkom dozvolom predviđene su kazne i do 30.000 dinara. Aleksandar Radenković je rekao da je juče istekao rok dokle su važile stare papirne vozačke dozvole, a ne za zamenu. Za vozače koji se u saobraćaju zateknu sa papirnom vozačkom dozvolom predviđene su kazne od šest do 20.000 dinara, plus dva kaznena poena ako je prošlo manje od šest meseci od dana kada je dozvola istekla. Ukoliko je duži period, kazna je od 15 do 30.000 dinara, plus pet kaznenih poena i tri meseca zabrane upravljanja vozilom, kaže Radenković.
Vozači koji nisu zamenili stare papirne vozačke dozvole, a ne upravljaju vozilom, neće biti kažnjavani i oni zamenu mogu da završe u narednom periodu bez ikakvih posledica, rekao za RTS Aleksandar Radenković iz Uprave saobraćajne policije. Za vozače koji se u saobraćaju zateknu sa papirnom vozačkom dozvolom predviđene su kazne i do 30.000 dinara.
Gostujući u Dnevniku RTS-a Aleksandar Radenković je rekao da je juče istekao rok dokle su važile stare papirne vozačke dozvole, a ne za zamenu.
"Za vozače koji se u saobraćaju zateknu sa papirnom vozačkom dozvolom predviđene su kazne od šest do 20.000 dinara, plus dva kaznena poena ako je prošlo manje od šest meseci od dana kada je dozvola istekla. Ukoliko je duži period, kazna je od 15 do 30.000 dinara, plus pet kaznenih poena i tri meseca zabrane upravljanja vozilom", kaže Radenković.
U policijsku stanicu vozači treba da donesu staru dozvolu i, ako imaju biometrijska dokumenta, popune jedan obrazac, a dozvola je gotova za sedam dana.
Radenković je rekao da se od sredine juna na putevima u Srbiji očekuje veći broj putnika, samim tim se povećava rizik od udesa.
"Na putevima će biti i vozači u tranzitu, oni koji odlaze na letovanja, ali i oni koji ostaju u zemlji posvećeni svakodnevnim obavezama. Sve to najavljuje tradicionalno najrizičniji period u godini kada je reč o saobraćaju.
Najčešći uzroci letnjih udesa su neprilagođena brzina i upotreba alkohol", rekao je Radenković.
Od početka juna do avgusta prošle godine 200 ljudi je poginulo, istakao je Radenković.
"Povećavamo kontrolu saobraćaja, pored alkohola, brzina i nevezivanje pojasa faktori su nesreća. Aktuelna je kontrola prevoznika turističkih agencija, a i kontrola motociklista", objašnjava Radenković.
Govoreći o saobraćajnim nesrećama u kojima su učesnici motociklisti, Radenković je rekao da je od početka ove sezone 24 lica poginulo.
"Statistika nije najsjajnija, od početka sezone smo imali 24 poginula lica, a tek smo zakoračili u sezonu. Analize pokazuju da trećina nije imala odgovarajuću dozvolu, 10 odsto je konzumiralo alkohol, a možda najteže je to da polovina poginulih jesu lica mlađa od 30 godina", istakao je Radenković.